Trebuie să vorbim despre 2013 (part.II)

Nu că ar fi fost o problemă mare, dar parcă nu doream să intru în 2014 cu o restanță pe blog, mai ales că a fost un articol anunțat. Am crezut că o să am timp să scriu, îmi doream și aveam chef, dar Sărbătorile de iarnă comprimă timpul, jur… ceva se întâmplă cu el, zboră, trece fără să ne dăm seama, familie, prieteni, cadouri, brad, luminițe, mâncare, vizite, veselie… hmmm e de studiat totuși… de ce. Dar să nu deviem complet de la subiect ;)

5e43ff06673e7950db4267d36c90820a

Am zis așa, anul 2013 a fost caracterizat de cei 3 mari C: Călătorii, Cărți și Copii. N-am călătorit mai mult ca în alți ani, dar călătoriile astea scurte și de efect au avut în ele foarte mult suflet. Cărțile citite au fost cele mai puține din ultimii 4 ani, dar am fost câteva din alea de parcă existența mea atârna de ele.  Iar copiii, da… copiii au intrat cumva în viața mea. Nu, nu ai mei, încă, dar a fost un an al copiilor, anul în care am învățat despre ei mai multe decât în ceilalți 28 de ani de dinainte, pe diferite căi și nu pentru că mi-am dorit cu pasiune ci pentru că totul m-a adus în preajma lumilor lor, poate voi dezvolta cândva…

Ne vom referi deci la ceilalți 2 C importanți în viața mea, anul acesta. Pe Clau nu-l contabilizăm :D

Pentru că ianuarie pare sinonim cu statul în casă, sub pături moi, mi-am început anul întocmind pentru voi două liste deosebite (zic eu): o pagină dedicată filmelor care, după capul meu, se încadrează la capitolul filme de călătorie și o pagină cu toate titlurile de călătorie care mi-am trecut prin mâini și nu s-au lăsat duse până nu mi-au transmis povestea lor. Și pentru că trebuie să ieșim și din casă, deși pe iarnă nu suntem mari călători, am ieșit totuși pe Valea Ierii la mijloc de ianuarie, pe când frigul cel năprasnic nici nu începuse încă și am continuat la final de lună cu un inedit weekend de 730 de km prin România

Februarie, lună scurtă și intensă mi-a ostoit dorul de Italia prin Festivalul de la Sanremo pe care l-am urmărit fascinată și pe care abia îl aștept și în 2014, sper să-l transmită TVR-ul din nou și ne-a trimis la Stâna de Vale în unul din cele ma faine weekend-uri ale lui 2013 :)

Martie a venit cu Salonul de Carte de la Paris, la care am visat la greu din fața calculatorului, dar și cu botezul de la Arieșeni, care a însemnat o vizită la mai puțin celebra la acea vreme Roșie Montană și opriri pentru aer curat pe frumoasa Vale a Arieșului.

50aa390dc93a991c04ee7dc4ff7502d8

Aprilie a fost primăvara perfectă a lui 2013 și mi-a adus probabil cartea anului, Bucuria vieții împreună cu pasiunea pentru biografiile romanțate ale lui Irving Stone, Un tur ghidat al Bucureștiului și un weekend în care m-am bucurat la maxim de Iarba verde de acasă și de soarele pe care îl așteptam din septembrie trecut.

La final de mai vă salutam de la Milano, într-o seară de primăvară superbă pe când m-am întors în Italia mea dragă, vă rog să mă credeți că nimic nu a mai contat în mai în afară de asta…

Luna iunie a fost dedicată poveștilor despre Italia, așa că dacă doriți să recitiți jurnalul de atunci, puteți începe cu Iced caffe în nordul Italiei și terminați cu povestea de la Pavia. Ca de obicei pozele din Italia și restul din călătoriile mele, le puteți găsi pe Picasa.

În iulie mi-am îndeplinit un vis, am fost să văd câteva din Bisericile și Cetățile fortificate din Transilvania și vă dădeam 100 de motive să iubiți și voi Sibiul, unul din orașele mele preferate din România.

August a fost cea mai aglomerată lună în călătorii, a fost și luna vacanței, cum să fie altfel? Transalpina, Dunărea, Herculane și nu în ultimul rând Novi Sad (despre care mai am de zis povești) toate au fost pe lista vacanței 2013 și a fost o vacanță nesperat de frumoasă.

September blue nu a fost o lună bogată în plimbări, am tras numai o fugă până la Turda care m-a impresionat foarte tare și mi-am amintit de cele mai dragi momente din călătoriile mele…

Octombrie, în schimb, a fost luna Zborului cu balonul, unul dintre cele mai interesante momente ale anului meu, pe care parcă nici măcar acum nu-l pot pune în cuvintele potrivite, iar pe final de lună am avut parte de o experiență altfel urcând pe jos Dealul Feleacului.

Noiembrie chiar a fost o lună de stand by și dacă n-ar fi fost cu emisiunea lui Clau, chiar aveam impresia că nu am călătorit deloc… în nicio formă.

Și am ajuns la finalul anului, în decembrie, trecând prin Târgul de Crăciun de la Cluj, care nu m-a impresionat deloc și petrecând ca în ultimii 28 de ani Crăciunul la Ineu pe o vreme caldă de primăvară…