Dino Parc Râșnov & Dinosaur World Transylvania – două destinații “must see” pentru familiile călătoare

Deși am văzut Dino Parc Râșnov în urmă cu doi ani (2021) și n-am apucat să scriu niciodată despre el, abia în urmă cu două luni când am ajuns și la Dinosaur World Transylvania la Hațeg, mi-a venit ideea acestui articol. Nu mi-e clar care e nebunia cu dinozaurii, dar mi-a plăcut cum a zis cineva odată (cred că a fost Cătălin Beldea, dacă îmi mai amintesc bine), că sunt două domenii foarte atractive pentru copiii din zilele noastre, care creează frenezie și adorație: Spațiul cosmic și Lumea dispărută a dinozaurilor. Adevărul este că ambele domenii sunt spectaculoase, cumva SF, intangibile – dar nu pe de-a-ntregul, fascinante și te duc cu gândul la un fel de exponent al realismului magic pe înțelesul copiilor, unde după cum știm, abstractizarea lasă de dorit. Așadar, dacă aveți copii micuți pe’acasă mai mult ca sigur deja ați auzit de cele două parcuri despre care vreau să povestesc, unii cred că ați și văzut măcar unul dintre ele, iar dacă nu, eu zic să nu mai stați pe gânduri, căci cei mici își vor face amintiri de neuitat vizitându-le…

Dino Parc Râșnov, nu știu cum s-a mai modificat în ultimii doi ani, dar noi l-am vizitat cu mare drag în iunie 2021. A fost o sâmbătă minunată, în care parcul a fost plin, dar asta a generat atmosfera cea mai bună, iar noi am rămas atunci impresionați de locație. Chiar ne-am zis că așa ar trebui să arate o atracție pentru copii în România, așa ar trebui întreținută, așa ar trebui promovată, ce mai, ne-am zis că am dat peste o rețetă de succes (vă rog să mă contraziceți dacă lucrurile s-au schimbat între timp). Pretențiile noastre nici nu au fost mari, Albert avea puțin peste 3 ani și jumătate, nu văzuse cine știe ce parcuri până atunci, însă cu toate acestea încă își aminește lucruri din ziua în care l-am vizitat.

Inaugurat în 2015, aflăm de pe site-ul lor că este cel mai mare parc de profil din Sud-Estul Europei, iar cele 4 hectare găzduiesc 120 de dinozauri reproduși în mărime naturală, un vulcan interactiv și o platformă de simulare a cutremurelor, un magazin absolut minunat de unde cei mici pot pleca și cu amintiri palpabile, plus multe locuri de joacă și diverse zone de consumat energia. Parcul este amenajat pe același deal, pe al cărui vârf stă cocoțată de secole Cetatea Râșnov.

Din relatările prietenilor, am înțeles că parcul nu ar fi foarte potrivit pentru copiii sub 3 ani, mai ales că dinozaurii produc zgomote nu foarte prietenoase, însă aici depinde mult și de copil și de cât curaj a dobândit deja. Ca să nu mai spunem că pasinea pentru dinozauri se manaifestă la copiii încă de la vârste foarte mici (mai ales la cei care au frați mai mari). Este și destul de mult de mers pe jos, așa că cei mici nu foarte activi s-ar putea să fie pe anumite transoane de traseu cărați în brațe (pentru cei care se află încă din sisteme de purtare nu este nicio problemă, dar cărucioare nu am văzut). De asemenea, există un loc imens de luat masa în parc, însă mâncarea nu vă așteptați să fie foarte child friendly. Pentru atmosferă însă și o mică pauză de hidratare, recomandăm desigur o oprire.

Ca și timp de petrecut în parc (asta să știți cum să vă faceți un program), depinde și de copil, însă noi am stat aproximativ 4 ore. Dacă rezistați mai apoi (poate cu copiii mai mari), vă sugerez să continuați excursia până la Cetatea Râșnov. Noi ne-am rezumat atunci la Dino Parc, cetatea oricum am vizitat-o în 2015 cu musafiri din străinătate (și știu că le-a plăcut mult, atunci ajungeam și noi acolo pentru prima dată). Cu siguranță vom reveni la o vârstă mai mare a lui Albert, poate atunci când va fi mai curios de povestea dinozaurilor mai mult de cât de locul de joacă :)  Toate detaliile despre prețul biletelor si orarul de vizitare găsiți pe site-ul oficial.

Dacă tot sunteți în apropiere, trageți o fugă și până la Brașov (acest oraș care îmi place atât de mult, dar despre care până acum pe blog a ajuns doar asta). Oricum, dacă ajungeți la Brașov faceți o plimbare prin Piața Sfatului, în jurul Bisericii Negre și pe strada pietonala Republicii, urcați pe Tâmpa dacă permite vremea, traversați strada Sforii și bucurați-vă de priveliștile frumoase ale regiunii de câte ori aveți ocazia, din cele mai diverse locuri din oraș.

La Dinosaur World Transylvania am ajuns anul acesta în primul weekend din aprilie și poate că nu am fi dat încă pe acolo dacă nu aveam de făcut un drum de Timișoara. Vremea nu a fost minunată, dar asta nu ne-a descurajat, important a fost ca nu a plouat și am reușit să ne plimbăm câteva ore pe domeniu. Ajungând aici în vizită cumva în extrasezon nu ne-am lovit nici de aglomerație, din ce am înțeles, de la deschiderea sa în vara anului 2021, parcul este aglomerat în sezonul cald.

Spre deosebire de Dino Parc Râșnov care este un parc tematic, Dinosaur World Transylvania este mai mult un parc de aventură, care încă se află în plină dezvoltare. Aici nu vei găsi doar dinozauri reproduși în mărime naturală ci și o fermă de animale, diverse trasee prin copaci, tiroliană și locuri pentru cățărat, locuri de luat masa, asta pe lângă atractivele spații de joacă spre care copiii merg din start.

Ce trebuie să știți este că parcul se dezvoltă între satele Sânpetru și Sibișel (Râu de Mori) din județul Hunedoara, în pitoreasca Țară a Hategului, la poalele munților Retezat, iar detaliile despre orar și prețul biletelor le puteți găsi pe frumosul lor site. Proiectul este unul amplu, parcul se dorește a deveni unul din cele mai mari proiecte de acest gen din Europa și cred că dacă vom fi pe fază, în anii următori multe lucruri frumoase se vor întâmpla aici. Chiar în timp ce scriam la acest articol se pregătea un eveniment mare de 1 iunie. Toate parcurile mari din lume organizează evenimente tematice cu diverse ocazii, iar să văd asta promovat și la noi, vă spun drept că îmi dă speranțe pentru turismul din România.

Dacă ajungeți în județul Hunedoara, o să vă rog să nu vă limitați doar la zona Hațegului, județul este unul din cele mai dezvoltate turistic de la noi, cu adevărate comori dincolo de Cetatea Devei, Castelul Corvinilor sau Sarmizegetusa, așa că profit de această ocazie și îndrăznesc să vă trimit la Grădina italiană de la Banpotoc de unde nu aveți cum să plecați dezamăgiți, dar și la bisericile din piatră de la Densuș sau de la Sântămăria Orlea. În viitorul apropiat ne-am propus să mai vizităm această regiune și să ajungem și prin locuri nedescoperite de noi încă.