Cazare în România: 5 locații încercate recent, care ne-au plăcut foarte mult

Cum de un an și ceva n-am mai pășit peste granițele țării, s-au adunat câteva locuri din România pe care le-am vizitat cu setea omului disperat după experiențe noi și plăcute, aducătoare de relaxare și bună dispoziție, care să ne facă cât de cât să uităm (vorba vine) ce vremuri trăim. Se poate asta și în România, știam înainte de pandemie că se poate, însă în urma restricțiilor și anxietăților date de COVID-19, cumva nevoiți să reconfigurăm orice traseu prestabilit, am descoperit altfel țara noastră. Normal că am dus dorul străduțelor și peisajelor italiene, mării și mâncării grecești, orașelor medievale din Occident și simplei idei de a face planuri pentru vacanța mare, luna septembrie, Revelion ori altă data îndepărtată pe care te puteai baza candva… Dar omul este adaptabil, mai ales cu harta în față, așa că haideți să vedeți ce am mai descoperit prin România în ultimul an ;)

Nu aș spune că perioada de glorie a cazărilor clasice a apus, însă clar trăim vremuri în care a te caza undeva nu mai înseamna doar un pat în care să cazi lat după o zi de plimbare, fără să te mai intereseze nimic în jurul tău, doar un hotel la periferie, aproape de autostradă, ca să o poți lua din loc la prima oră, ori o pensiune “tradițională” în vârf de munte. Am observat că oamenii când își caută cazări, caută mai mult experiențe cât mai frumoase care să le completeze o vacanță. Cam asta am încercat să facem și noi, mai ales de ceva vreme, evitând însă locurile unde pentru o rezervare trebuie să aștepți un an (fără exagerare), sau cele unde experiența depășește în costuri întreaga vacanță.

5 locații încercate recent, care ne-au plăcut foarte mult

1. Peter House (Sighișoara) este o casuță întreagă, IDEALĂ pentru o familie. A fost un real noroc să o găsim liberă pentru 5 zile legate în august 2020, dar a meritat să ne agităm căutările. În centrul orașului, dar ferită de orice zgomot, din cauză că se afla într-o curte interioară lipită de hotelul Central Park, căsuța asta are de toate: amenajări și detalii foarte bine studiate, curățenie de nota 10, foarte child friendly cu jucării și trambulină în curte, posibilitate de grătar, self check-in (exact ce ne-am dorit, să nu ne întâlnim nas în nas cu NIMENI), bucătărie total echipată, Netflix, Xbox etc.

Câteva lucruri de făcut în Sighișoara, indiferent de sezon:

• urcă în Turnul cu ceas de unde ai cea mai frumoasă priveliște asupra orașului și a vechii cetăți
  • urcă la Biserica din deal și te plimbă obligatoriu prin Cimitirul evereiesc
  • te poți pierde pe cele mai boeme străzi și străduțe din România
  • dacă ești cu cei mici, o plimbare cu Tuk Tuk-ul și măcar una cu trenulețul turistic sunt activități obligatorii
  • și nu în ultimul rând, ia cina la Georgius Krauss, probabil unul din cele mai bune localuri din Transilvania ;)

Sighișoara este de neratat, cu diferite ocazii am menționat aici pe blog. Am crezut că se va lăsa cu un articol dedicat după vacanța verii trecute, dar se pare că nu s-a putut. Totuși, dacă doriți să recitiți aici pe blog, acestea sunt poveștile mai vechi din zonă:

O zi fără prea multe cuvinte: Sighișoara pentru-a nu știu câta oară

Weekend prelungit în Ținutul Secuiesc

Weekend medieval (I): doamna toamna la Sighișoara

2. Medieval Apartments Frauendorf (Axente Sever, Sibiu) sau cum o fi să te cazezi într-o Biserică fortificată? Ne-am întrebat și noi, până când am găsit soluția potrivită pentru a afla :) Și-a fost așa de fain că nici nu știu cum să vă povestesc. ÎN incinta Bisericii Fortificate de la Axente Sever a fost intim, cald și ireal de simplu, iar să văd din pat turla de deasupra mea și aproape să pot atinge zidurile e ceva ce nici nu mi-am imaginat că este posibil. M-am simțit ca-n alt timp. Dar nu este ceva exclusivist și pretențios chiar deloc. Ai tot confortul cu iz rustic, o baie proprie și o bucătărie comună, plus Biserica pe care o poți vizita gratuit dacă ești cazat aici.

În afara de Biserica fortificată, la Axente Sever nu ai altceva de văzut și de făcut, însă Mediașul este la 15 minute pe șosea și ar fi păcat să nu dai o fugă, mai ales că acolo chiar ai ce face și ce vizita, plus că are o atmosfera faină, sau cel puțin nouă ne place mult. Despre zonă am vorbit câte ceva în articolele de mai jos. Mda, despre Mediaș ar trebui să mai scriu..

City break în “ținutul sașilor” (Nunta de fier)

Weekend medieval (II): 3 anotimpuri la Cisnădie, Slimnic & Axente Sever

Cum să vedem Cetățile și Bisericile fortificate din Transilvania

3. Swedish house (Tăuții-Măgherăuș, Maramureș) este poate cea mai frumoasă alegere pentru un weekend alături de cei mici. Noi am ales locația pentru ziua lui Albert. Urma să plecăm de fapt, la o zi după ziua lui și să petrecem tot weekendul într-o căsuță în stil nordic și o curte plină cu jucării, trambulină, tobogane, căsută din lemn, piscină și teren de tenis. Proprietarii au și ei doi copii, dar nu locuiesc decât vara aici (mă refer în aceeași curte), în rest sunt plecați, după cum vă imaginți, în Suedia. Locația este însă foarte bine pusă la punct, iar bunicii se îngrijesc de căsută, de curte, jucării și animăluțele din grădină (ponei, găini și pisici). Ne-au spus că ne putem servi cu legume proaspete din grădină și chiar cu ouăle din coteț :) Până la urmă, ne-am lăsat doar cadorisiți cu un coș de fructe și legume ce prevesteau apropierea toamnei. N-am făcut nimic o zi întreagă (dacă a te juca și alerga în contul a 10 km și echivalentul a 12.000 de pași înseamnă a nu face nimic), sau mai bine zis nu am părăsit locația o zi întreagă ci doar am vrut să ne bucurăm de ea. Ne gândim serios să ne întoarcem și anul acesta. Alegând poze pentru articol, le-a văzut și Albert și era cât pe ce să mergem… ieri, dacă nu era deja ocupată :)

Tăuții-Măgherăuș, se află la 10 minute de Baia Mare. Localitatea are ușor peste 7000 de locuitori și cam tot ce are un orășel de mărimea asta are și el, adică o să găsiți cafenea și măcar un local de unde să vă procurați mâncare, dacă nu doriți să o cărați de la Baia Mare (care fie vorba între noi, n-ar fi o corvoadă). Cât despre lucruri de făcut, acelea chiar sunt la Baia Mare și dacă ajungeți acolo tre’ să le cam faceți:

• luați masa în Piața Libertății, este piața principală a orașului, plină cu restaurante și cafenele, unde sigur o să găsiți ceva pe placul vostru
  • continuați cu o plimbare pentru digestie prin Piața Cetății, reameneajată de puțini ani, încă pare foarte… nouă
  • urcați apoi în Turnul Sfântul Șfefan, simbolul orașului Baia Mare, panorama pe care o găsiți de sus din turn merită fiecare pas
  • am fost în Maramureș de numai două ori, dar ultima dată s-a lăsat cu acest articol: Cum să organizezi un weekend break în Maramureșul istoric

4. Grand View Apartment (Brașov), locația cu cel mai frumos view ever, ne-a fost casă un weekend, în ianuarie anul acesta. L-am găsit pe AirBnb și în altă parte n-am mai vrut, mă gândeam că oriunde ar fi să ne cazăm așa priveliște n-are cum să aibă egal, așa că n-am mai stat pe gânduri. Nici nu bănuiam atunci că vom prinde un weekend atât de plin de zăpadă, cel mai iarnă weekend din tot sezonul, am avut un noroc de n-are rost :D Apartamentul este situat într-o clădire cu doar 2 etaje, pe o stradă în pantă (mare pantă, greu de urcat pe jos), însă la 10 minute în plimbare de Piața Sfatului. Pe lângă priveliștea realmente mi-nu-na-tă, ne-au mai plăcut dormitorul foooarte confortabil, sistemul self check-in și cele 5 păpuși colorate găsite în sufragerie, bucuria tuturor copiilor care ajung să se cazeze aici. Albert cred că nu se gândește des la priveliștea de milioane (de fulgi), dar se mai întreabă din când în când oare ce mai fac păpușile alea. Asta ca să vedeți cât de mult contează detaliile.

Câteva lucruri de făcut în Brașov, indiferent de sezon:

• plimbare prin Piața Sfatului, în jurul Bisericii Negre și pe strada pietonala (Republicii)
  • urcare pe Tâmpa dacă permite vremea și/sau vremurile (în ianuarie, telefericul nu funcționa, probabil due to COVID)
  • traversați strada Sforii și faceți celebra poză cu mâinile în lateral, atingând zidurile
  • bucurați-vă de priveliștile frumoase ale regiunii de câte ori aveți ocazia, din cele mai diverse locuri din oraș
  • chiar dacă orice sezon este frumos la Brașov (îmi stă pe limbă și trebuie să-i zic “Salzburg-ul României” ah), iarna cu zăpadă este fix ce trebuie să fie
  • și pentru că trebuie să mâncați ceva foarte bun, care să țină și de cald, în caz de iarnă, recomandarea merge către Keller Steak House ;)

Nici acum nu-mi vine a crede că un articol numai și numai despre Brașov nu și-a găsit loc aici pe blog, însă, vă las acest foto-eseu, frumos intitulat Deasupra Brașovului, dintr-o vară destul de îndepărtată (iulie, 2014), dar să știți că Brașovul tot atât de frumos arată și acum, că așa-i la noi la munte!

5. Hotel Privo (Târgu Mureș) poate că este cel care ne-a plăcut cel mai puțin din cele 5 locații prezente în articol, asta pentru că pur și simplu este… un hotel și nu un apartament sau o căsuță cozy pe undeva, cum ne obișnuiserăm. Aici a trebuit să ne “comportăm” ca la hotel, să ne întâlnim cu oameni, să luăm micul dejun și cina într-o sală de mese (sau pe terasă) dar na, poate am prins curaj că unul e vaccinat complet și celălalt pe jumătate, altfel nu-mi explic cum de ne-am aventurat :) Mai jos las exact descrierea pe care am făcut-o pentru booking.com, atunci când l-am cotat. Hotelul arata bine, atat in exterior (spatii largi, structura minimalista, parcare curata) cat si in interior (curat, luminos, amenajari simple, dar de efect). Camera dubla in care ne-am cazat a fost mai spatioasa decat ne-am asteptat, iar sezlongul asezat in fata ferestrei mari a fost cireasa de pe tort. Micul dejun a fost foarte bun si diversificat, găseai si mancare potrivita pentru cei mici (3 ani+), dar si pe gustul adultilor care nu obisnuiesc dimineata sa bea doar o cafea. Desi per total am avut o experienta buna, lipsa balconului si a unui spatiu cat de mic de joaca pentru copii ar fi minusurile pe care le-am gasit noi locatiei, insa cred ca multi din cei ce ajung aici nu cauta neaparat cele mentionate.

Câteva lucruri de făcut în Târgu Mureș, indiferent de sezon:

Nouă ne place tare la Târgu Mureș ca în toată partea asta de țară așa că am tot fost. Până și prima excursie adevărată cu Albert, la 5 luni, s-a petrecut tot aici, într-un februarie molcom. Chiar am fost în toate sezoanele, dar acum primăvara mi-a plăcut cel mai mult, cred că hainele astea i se potrivesc cel mai bine orașului.

• prima oprire ar trebui să fie pentru oricine Piața Trandafirilor pentru că acolo se află toate clădirile emblemă are Mureșului (Palatul Culturii, Palatul Prefecturii şi Palatul Primăriei), dar și cele mai cochete cafenele și patiserii, cum vă mai spuneam
  • a doua oprire obligatorie este Cetatea Medievală cu Biserica Reformată-Calvină și parcul superb în plină primăvară, dar și pentru că în afara zidurilor găsim un loc de joacă pentru copii, tot cu turnulețe și scărițe, în tematică Cetății (cineva s-a bucurat maxim că a fost deschis, față de Orășelul Copiilor, după cum știam deja, închis în pandemie)
  • și oprirea pentru masă la Petry Bistro Grill&Wine, nu mai insist, am insistat în fiecare articol când ziceam două vorbe despre Târgu Mureș (eu zic că este peste restaurantul de la Privo, deși nici acela nu este rău deloc)
  • pentru vederi dintr-o toamnă frumoasă la Târgu Mureș click aici