Chiar trece “valul” mai greu peste Carpați?

Vineri seara am fost la Touristica, ediția de primăvară 2013. Deși am avut o vreme oribilă la Cluj, viscol și o nebunie de ninsoare care nu se prea potrivea pe calendar, am ieșit din casă cu destinația Polus Center, unde cei de la Libero Events organizează două târguri turistice pe an, la care de obicei merg. Au făcut treabă bună și de data aceasta, am văzut standuri frumoase, un târg mai mare ca de obicei, dar cel puțin vineri seara, nu mi s-a părut doldora de cumpărători, mai mulți prospectau piața decât cumpărau (față de ce am auzit povestindu-se de târgul de la București, săptămâna trecută). M-am întors și eu cu câteva pliante pe care abia le-am cărat și urmează să le răsfoiesc zilele următoare.

P1360558

M-am întâlnit și cu câțiva bloggeri de travel și după două ture prin târg am participat la Travel Meet-ul organizat tot de Libero Events în incitanta Diesel Cafe de la Polus, unde invitații speciali Alin Burcea de la Paralela 45 și Mădălin Măncilă de la Happy Tour și Turism Market au stat de vorbă cu noi (vorba vine, au povestit puțin despre situația turismului în România și promovarea turismului în mediul online).

Concluzii după această scurtă întâlnire:

  • “valul trece mai greu peste Carpați!!!”
  • “unii manageri hotelieri sunt niște țărani, nu în senul că sunt de la țară ci că nu au habar cum să se vândă”
  • “dacă vrem să evoluăm trebuie să uităm de charterele spre Antalya și să ne îndreptăm spre cele de Kenya”
  • “ca un blogger de turism să funcționeze bine nu trebuie să scrie bine ci să știe SEO”
  • deja există sintagna “mi-ai furat bloggerul”
  • “un blogger de turism bun câștigă mii de euro pe lună și călătorește peste 200 de zile pe an”
  • “facebook-ul încă nu vine, însă blogul da”
  • “ziarul tipărit a murit, bloggurile sunt noile generații de ziare” (asta aș zice că e veche)

Ce nu mi-a plăcut deloc:

  • ridicarea în slăvi a unor bloggeri pe care deja îi știe toată lumea (încă nu am înțeles exact cine face reclamă la cine, că acuma sincer și să NU fi auzit în viața ta de Răzvan Pascu și dacă ajungeai acasă după această întânire, ai fi vrut să vezi ce face și ce scrie băiatul ăsta, da eu aș fi vrut să văd cine e Răzvan nu ce vinde Paralela 45, pe bune!)
  • o anumită lejeritate în a vorbi despre câte mii de euro câștigă în blogger de turism și ce viață duce (pe care chiar și managerii de agenții sunt invidioși) în circumstanele în care în sală erau bloggeri care nu duc vieți din alea și poate scriu articole pe… puțini bani, hai că cine știe… cunoaște
  • și nu în ultimul rând am simțit un anumit sentiment de “provincie” caracterizat prin acel “valul trece mai greu de Carpați” cu explicația “dacă Bulgaria se vindea în București în 2009, în Cluj se vinde abia din 2011” (și nu mi s-a părut o constatare, deși poare era, a fost mai mult un adevăr general valabil rostit fără perdea)

Ce mi-a plăcut la această întâlnire:

  • am întâlnit oameni fani cu pasiuni comune (marele câștig în a avea un blog de orice fel)
  • mi-a plăcut enorm workshop-ul de fotografie de vacanță organizat de cei de la Nikon și de băieții de la Atelierul de fotografie, am învățat câteva ponturi bune în realizarea fotografiilor de vacanță, chiar și fără un aparat performant
  • îmi place să ajung pe la evenimente din acestea, de la care chiar dacă plec încântată sau nu, măcar am mai învățat ceva

Felicitări organizatorilor pentru inițiativă, sper ca târgul să fi fost un succes și sper să ne mai vedem la edițiile viitoare!

P1360557

6 comentarii

  1. hm, interesant ca au avut si worksop-uri orientate catre bloggeri. din cate stiu eu (dar se poate sa nu stiu bine) in Timisoara nu s-a facut asa ceva.
    totusi, din ce scrii tu aici… cred ca as fi avut chestii de comentat legat de ce s-a spus la worksop. mi se pare o prostie sa spui “ca un blogger de turism să funcționeze bine nu trebuie să scrie bine ci să știe SEO”. pe bune??? adica nu trebuie sa convingi lumea sa mearga undeva, trebuie sa iti iasa articolul primul pe pagina de rezultate in Google? come on… nu zic ca SEO nu-i important, d’ooh, cu asta imi castig existenta. doar ca daca scrii ca porcu si lumea nu rezoneaza cu povestea calatoriei… tot degeaba.
    fara a fi blog nisat, de turism, si fara a optimiza articolul cu toate tehnicile pe care le cunosc, sunt foarte mandra ca in urma articolului meu despre Lekada, o gramada de lume s-a dus acolo. Si nu vorbesc din banuieli, ci din confirmarile patronului vilei la care am stat si din mailurile pe care le-am primit pentru si mai multe informatii. si articolul meu nici nu era pe prima pagina… in fine…
    sunt curioasa daca cei care au vorbit sunt bloggeri sau au un blog.

    1. Alin Burci a spus chestia aia, el e Head Manager la Paralela, colaboreaza cu Pascu :) O știe el ceva din moment ce îl călătorește pe Pascu 250 de zile pe an :)

      Mădălin e Market Manager la Happy Tour și are blogul Turism Market (scriu vreo 10 bloggeri acolo)

  2. Partea cu “ce nu mi-a placut” e naspa…
    Nu sunt mare bloggar dar e grav daca se ajunge sa conteze SEO si nu cum si ce scrii…
    Si sincer, Bia, eu intotdeauna am crezut ca “valul” trece invers…Adica mi s-a parut ca vestul tarii este mai evoluat si apoi trece Carpatii spre noi…

    1. Da, ei vorbeau strict turistic… eu sunt sigură că în sud, Bulgaria se vinde mai bine din motive evidente… din alte punct de vedere nu știu ce au vrut să zică… Iar partea cu SEO, mda, e important atunci când vinzi, când asta e ținta ta, ei probabil ne consideră total neinițiați în problemă din moment ce noi scriem bine, dar nu știm să folosim SEO, uite la cei care știu ce vieți au ajuns să ducă… Cam ăsta era mesajul. Pe ei îi interesează să vândă prin intermediul unui blog nu să ajute la ridicarea nivelului în care scrie acel blogger. Punct. Adică: poți să scrii ca Pleșu dacă nu știi să vinzi, e în zadar… iar vânzarea se face prin SEO. Nu-i poți condamna, ei rulează niște afaceri pe care noi nu le înțelegem pe deplin…

  3. Cand calatoresc -merg pe amfostacolo, pe booking , pe tripadvisor . Citesc mai multe pareri. Nu ma ghidez niciodata dupa un articol, chiar daca e blogger de top. De la un blogger ciupesc eventual detalii, tipsuri. dar nu-mi fac vacantele pe ideea ca lu Y i-a placut nu stiu unde
    E ca si cum ai veni tu la mine si eu as inalta in slavi crema de la Clarins dar poate tie n-o sa-ti placa.
    Sunt si in Cluj bloggeri de turism care castiga mii de euro? Poate au o agentie in spate?
    In rest eu ce sa zic-mereu compar ofertele de la noi cu ce gasesc aici in Germania si suntem la sute de euro distanta.E un obicei prost pt care unii ma critica dar nu ma pot abtine. Poa sa-mi zica pe 100 de bloguri cat de minunata e Thailanda daca eu nu-mi permit sa merg ca nu exista destule oferte incat sa mai coboare preturile! (asta referitor la Romania )

    1. Nu cred că există bloggeri de Cluj care să câștige atât :) De fapt cred că sunt foarte puțini în întreaga țară care să ia așa de mult și aceia au contrate cu agenții foarte mari. Cert este că în România există oameni care iau așa sume pentru promovare pe net :D

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.