Corfu: 11 locuri de neratat pe cea mai verde insulă grecească

url-7Mi se pare incredibil cum s-a dus toată zăpada de ieri… azi noapte a mai căzut una, dar poate să mai tot ningă, e prea călduț ca pătura de omăt să mai reziste… Putem pleca cu gândul către mare, așa cum vă spuneam, mai ales că aveam în plan articolul despre Grecia. Dacă ar fi să merg anul acesta în Grecia (ceea ce nu cred că se va întâmpla) aș alege fără să clipesc din nou Corfu, deși îmi face cu ochiul și Lefkada cea exotică.

Pănă la acea vacanță însă, eu o țin cu ce știu: CORFU pe care l-am văzut deja. Vizitată în august 2010, această insulă grecească este primul și singurul meu contact cu Grecia. Am reușit să vedem destul de multe stațiuni, ne-am plimbat mulți km pe insulă și am făcut plajă în fiecare zi în altă parte. Mai mult, am fost setați pe ideea de descoperire decât pe cea de relaxare, dar pot spune că dacă aș merge la fel m-aș seta, pentru că e mare păcat că treci prin Corfu și să vezi doar apa dintr-o anumită stațiune… Acum de câte ori mă gândesc la Corfu mă încearcă nostalgii extreme: a fost ATÂT de frumos!!!

1. Agios Georgios (Pagii, pentru că sunt două) Noi aici ne-am cazat, aici am mers la plajă în prima zi și aici am văzut întâi și întâi marea grecilor. Și aici mi s-a părut că marea la greci are cea mai splendidă culoare din câte există. Agios Georgios este o stațiune micuță și liniștită. O recomand familiilor cu copii și celor care vor un loc mai intim de petrecere a vacanței. Peisajul este foarte frumos, iar leandri roz împodobesc toate potecile spre mare.

2. Kerkyra (Corfu Town) este capitala insulei și un oraș extrem de frumos și foarte italian ca stil (normal, că doar a fost sub stăpânire venețiană insula întreagă). Mie mi se pare că seamănă cu Verona, nu știu de ce exact, cert este că respira Italia aici prin toți porii, tocmai de aceea mi-a plăcut în așa hal. Am fost de vreo 3 ori în timpul șederii pe insulă, deși nu era chiar aproape de locul unde eram cazați. Dar este un oraș ce se cerea vizitat iar și iar, mă gândesc că ar fi meritat un articol dedicat, dar uite că nu are. Dacă nu aveți posibilitatea să vă plimbați mult în timpul sejurului, măcar o oprire la sosire sau la plecarea de la insulă merită alocată. Aici ajung cele mai multe feriboturi cu care o să veniți spre insulă, deci nu prea aveți cum să ratați orașul. Cred că m-aș întoarce pe insulă fie și numai pentru el.

3. Sidari este o stațiune mai măricică care atrage mulți turiști în special datorită celebrului Canal d’Amour, o formațiune calcaroasă ce formează în această stațiune un mini golf. Calcarul dă apei mării o culoare deosebită, un turquoise demențial care îți fură inima. Se spune că îndrăgostiții care fac aici baie împreună vor rămâne veșnic îndrăgostiți unul de celăllat. În afară de această atracție de neratat în Corfu, stațiunea beneficiază de o plajă întinsă cu o intrare lină în mare, nisip fin care te îmbine să te lăfăi la soare, dar apa nu primește culori la fel de frumoase ca pe plajele unde primează pietricelele. Mi s-a părut locul cel mai fotogenic de pe insulă. Ce ziceți, este?

4. Achillion este renumitul castelul lui Sissi din apropierea stațiunii Gastouri. Nu cred că puteți ajunge pe insulă fără să mergeți să-l vedeți, este foarte celebru și foarte frumos. Nu mă mai spun că este și foarte aglomerat, dar na, era august, poate în alte luni e mai liber locul. Dacă vă doriți o zi în care să vă rupeți de mare și plaje și soare (sau doar câteva ore la prânz când oricum nu e indicat să stați la soare) trageți o fugă aici, e un loc răcoros cu o grădină superbă din care nu ai mai pleca. Priveliștile spre mare sunt minunate, nu uitați, totuși, o regină  a decis să-și facă castel aici… o fi avut ea un motiv întemeiat.

5. Apraos a fost locul nostru secret și plaja care ne-a plăcut cel mai mult în Corfu. Mi s-a părut cea mai lată plajă din câte am văzut pe insulă, iar apa era cea mai cadă din toate locurile în care ne-am bălăcit. De asemenea și aici intrarea în mare era lină, tocmai din acest motiv era plină de copii mici, dar ne-a plăcut la nebunie. În depărtare se vedeau coastele Albaniei, iar întreaga stațiune grecească era ridicată pe dealul din apropiere. Aici ne-am simțit cu siguranță cel mai bine în această vacanță.

6. Mouse Island este un alt loc pe care o să-l găsiți în toate pliantele de prezentare ale insulei. O bisericuță minusculă se ridică din mare. Cel mai bun view spre ea se obține de pe o altă insulă din apropiere. Accesul se face pe o potecă de ciment construită practic pe mare. Curios, dar acest loc este foarte popular datorită principalului aeroport din Corfu. El se află în apropierea acestui loc și lumea vine să vadă avioanele decolând și aterizând cu puțin pe deasupra lor. Recunosc că și mie mi-a plăcut acest loc deosebit de mult și cred că aici am văzut cel mai de aproape avioane în zbor. Pe care l-am prins, l-am fotografiat.

7. Kouloura este un mic, chiar foarte mic port, înconjurat de o pădure deasă. Accesul mi s-a părut dificil, așa că am lăsat mașina undeva sus pe deal și am coborât spre apă într-o plimbare. Nu i-am văzut plaja, dar i-am simțit străduțele cu aer medieval și încântătorul golfuleț ce părea rupt din povești. Am zăbovit puțin, dar nici nu aveai ce să faci mai mult timp aici… în afară de a privi ore întregi marea, ceea ce puteai face fără să te plictisești, pozele sunt grăitoare.

8. Glifada mi-a lăsat o impresie de Costinești a la grec, cu mult mai impresionat peisaj. O să-mi rămână pe vecie locul acesta la suflet pentru că aici am făcut parakiting pentru prima (și singura, până acum) dată, o chestie ce trebuie încercată măcar o dată în viață. Cu această ocazie am văzut locul de sus, de foarte aproape de cer. Experiența a fost extraordinară, locul unul perfect, iar după coborâre aveam avea o senzație de zbor care nu mă va părăsi niciodată… fantastic. Dacă vreți să vedeți cum am zburat, iacă pozele aici.

9. Barbati a fost foarte aproape de ideea mea de plajă tropicală: palmieri mulți și deși, o mare verzulie și liniștită, cadrul perfect, pe care dacă îl prindeai din unghiul potrivit jurai că ești în Hawaii. Ce nu mi-a plăcut, însă, este șoseaua ce trece chiar prin spatele plajei. Peisajul îți taie respirația, dar pentru cei care fac plajă acolo nu mi se pare foarte relaxant. În plus, intrarea în mare e puțin abruptă, nu recomand să vă lăsați copiii să intre singuri în apă aici.

10. Paleokastritsa este cea mai vestită stațiune din Corfu, apare pe toate vederile pe care o să le primiți de aici. Atmosfera este una frumoasă deși stațiunea este destul de aglomerată. Plaja este mică, dar multă lume face de aici croaziere de o zi pe mare și turiștii își cam fac plaja de bărcile închiriate. De altfel, se spune că priveliștea dinspre mare este cu mult mai fabuloasă ca cea pe care o obții dinspre uscat. Oricum și această este frumoasă, ia vedeți aici ce poze mi-au ieșit.

11. Pelekas a fost un loc la care am ajuns din întâmplare, căutam Agios Gordis, la care nu am mai ajuns până la urmă pentru că nu l-am găsit oricât ne-am învârtit în zonă, dar și pentru că odată opriți în Pelekas ni sa oprit și suflul de la cât de frumos intrau stâncile în mare. A fost o mare surpriză deși apa mi-a părut a fi rece, însă copii ce zburdau prin apă mi-au dat curaj să mă bălăcesc și eu ;)

Dacă doriți să citiți și alte impresii despre Grecia, am strâns aici articole scrise, unele mai la cald în 2010 altele la foarte rece, chiar anul acesta când încă vara mi se pare tare departe.

29 comentarii

1. Frumoase peisaje. Cred că toate insulele cu ieşire la marea Ionică merită trecute pe lista destinaţiilor de vacanţă. Eu până acum nu am ajuns în Zakynthos şi Kefalonia, dar mă tentează Lefkada mai mult decât Corfu. Nu ştiu de ce, poate şi pentru că Lefkada este mai nou băgată în ofertele agenţiilor de turism.

1. Și eu am văzut niște fotografii extraordinare din Lefkada, pare atât de exotică… având în vedere că am fost în Corfu de doi ani jumate, poate că aș alege altceva și atunci Lefkada ar fi pe locul 1 :)

2. Frumoasa descriere, chiar ca mi-ai facut chef sa ajung cat mai repede pana acum.
    Dar anul ăsta ajung în Lefkada, voi reveni si eu cu ceva impresii cand ma întorc..

3. Eu nu am fost niciodata in Grecia , dar ce am citit acum la tine si prin alte parti , ce am mai vizionat pe internet sau prin filme , m-au convins ca , daca vreodata in viata asta voi fi bogata , sa ma mut definitiv si irevocabil pe o insulita si sa traiesc acolo ,linistita si fericita , pana la adanci batranete! :)

1. Lasă că tot acolo găsești Grecia, în plus poate într-o zi te muți acolo :)) Dacă tot ești la Londra și e mai ieftin spre culmea exoticului, fugi în Caraibe :P

4. Eu ma gandesc la mare inca dinainte sa vin acasa de la mare anul trecut. Chiar nu stiu inca incotro sa ma indrept in aceasta vacanta. Si nevasta se gandeste..Avem nevoie de ceva idei :)

1. Dacă n-ați mai fost în Grecia, Grecia e răspunsul… dacă ați mai fost, oricum puteți alege tot altceva an de an… Ar mai fi Croația, Bulgaria… sau la mare la noi, de ce nu? Dacă nu sunteți deja plictisiți de ea :)

5. Hello! Citesc blogul tău, dar acum mi-am făcut curaj să scriu, pentru că nu mă pot abţine. Grecia e dragostea mea. Corfu, la fel.

Referitor la Corfu, ar mai fi câteva locuri, superbe, pe care nu le-ai menţionat, sau poate nu le-ai vizitat.
    – Vederea superbă de la Bella Vista. Bella Vista este cel mai înalt punct al insulei. Ca să urci acolo, este o adevărată aventură, străduţele sunt foarte înguste, încape doar o singură maşină şi este un singur sens de mers. De sus, se vede imaginea Golfului, în formă de inimă. Îţi taie respiraţia imaginea aia.
    – Insula Şoarecelui. Văzută de sus, are forma unui şoarece. Este superbă.
    – Cetatea veche, din Kerkira
    – Neapărat, dacă ajungeţi în Corfu, să faceţi plimbarea cu submarinul galben (sunt doar 6 în toată lumea).
    – ar mai fi câteva locuri speciale, dar nu-mi vin în minte denumirile lor.
    Noi am stat în Moriatika, la 19 km de Kerkira. În cele 8 zile, am stat la plajă doar 2, în restul zilelor, am colindat tot ce se putea colinda prin insulă.

1. Luminița mulțumesc de comentariu, e bine să mai lăsați și câte un comentariu uneori ca să știu că mă citiți ;)

Da, sunt mult mai multe locuri decât am cuprins eu aici, nu le-am văzut nici eu pe toate, îți dai seama. Noi am stat 7 zile, ne-am plimbat de ne-am amețit. Acum aș alege și eu o cazare mai aproape de Kerkyra care mi-a plăcut la nebune și aș vizita și alte locuri. Mai trebuiesc vizite în Corfu, normal, ca orice loc fabulos nu-l poți cunoaște complet din prima vizită :)

6. Si noi ne-am gandit ca ne-am dori pentru honeymoon sa vedem Grecia si sunt bucuroasa vazand ca ne tenteaza pe amandoi Lefkada. Sper sa nu ne sucim si rasucim pana atunci avand in vedere ca avem un an si cateva luni la mijloc!

1. Nu știu de ce cred că o să rămâneți pe Lefkada și mai mult decât asta, o să fiți foarte încântați de ea :)

1. Mersi :* Daaaa, încercăm să alungăm iarna măcar din gânduri… la Cluj azi pot spune că a nins toată ziua :(

7. Am fost si eu in Corfu, cu cativ ani in urma si mi-a placut foarte mult. Mi-as dori sa revin, dar deocamdata am facut-o doar imaginar, citind articolul tau si vazand pozele.

8. anul acesta vom merge pentru a sasea oara in corfu, cu masina, din cluj. Am lipsit in ultimii doi ani pe motiv de copii, dar acum ii ducem cu noi. Spun doar atit: superb! Nicaieri nu ma simt mai bine ca in corfu, cunoastem insula aproape pe de rost, dar ne incinta de fiecare data. Imi permit sa va mai adaug niste locuri spre vedere: kaiser tron (din pelekas, se vede toata insula), suset beach (e in nord, linga sidari, o plaja impresionanta, taiata in calcar), biserica sf. Spiridon (cu moastele sfintului, una dintre putinele biserici ortodoxe pictata in stil renascentist), aqua park (unul dintre cele mai mari din europa), insulele paxos si antipaxos. Iar pentru cei care mergeti cu masina, o oprire la metsovo, in muntii pindului, e interesanta; exista in oraselul pitoresc cea mai mare comunitate de aromani din balcani si batrinii mai umbla inca in costume populare.

9. Incepand cu 1994, deci de 25 de ani, nu mai stiu de cate ori am fost in Grecia, de cele mai multe ori cu masina, inclusiv in Creta. Ultima oara am fost in Grecia vara trecuta de doua ori, in Peloponez si in Rodos (in Rodos totusi cu avionul :) desi am analizat varianta cu masina pana la Marmaris si apoi cu ferryboat) . Si in Turcia, de cate ori am fost, tot vesigii grecesti am cautat :) . Nu am ajuns in Corfu insa. Ma bate gandul sa fac un drum la vara. In cautare de impresii am poposit si aici si citind si vazand imaginile dorinta incepe sa devina certitudine :) .
    Multumesc pentru impresii.
    Si despre retragerea la batranete: Cand ai dor de duca nu te poti retrage nicaieri si niciodata.
    Multe calatorii frumoase iti doresc in continuare :)