Portugalia pe val; 10 locuri/motive pentru care aș vizita-o

mportgalNu știu dacă până acum m-am mai referit la o destinație de vacanța în termenii aceștia, dar mi se pare foarte interesant ce se se întâmplă cu Portugalia în 2013. Mi se pare de departe destinația anului, iar dacă mă uit în lista de prieteni de pe Facebook văd lejer că vreo 10 au fost deja, iar alți 10 se pregătesc să plece. Nu am făcut un studiu de piață ca să descopăr asta ci pur și simplu bate la ochi. O fi faptul că TAP se promovează așa de bine în online, o fi faptul că Portugalia e mai bine reprezentată pe piața de travel din România (sau din Europa) cert este că Portugalia câștigă și va câștiga bine din turism în 2013, nu mai încape îndoială.

De altfel este și o țară frumoasă, o țară la ocean, o țară cu orașe boeme, o țară cu suflet latin, o țară pasională și desigur mai accesibilă decât altele din categoria ei. Nu neg faptul că mi-a făcut cu ochiul și probabil pentru prima dată am început să visez la ea și să iau în considerare posibilitatea de a o vizita. Simt că mi s-ar potrivi, așa cum îmi vin bine Franța și mai ales Italia. Da, e o țară boemă.M-am gândit puțin și la ce mi-ar place să vizitez prin Portugalia și la ce mi-ar place să fac, căci așa procedez de fiecare dată cu o destinația care îmi răsare de undeva de niciunde (a se înțelege că nu prea mai fac asta cu Italia și Franța, în principiu, pentru că acolo aș face ORICE). Portugalia fiind relativ nouă pentru mine am încropit o listă de 10 locuri/motive pentru care aș vrea să calc pe pământul ei scăldat de Atlantic.

1. Lisabona, care fără îndoială este una din capitalele europene în care îmi doresc cel mai mult să ajung, povești peste povești am citit despre ea, unele mai frumoase și mai boeme ca altele. Vreau să văd Baixa și Alfama, Castelul Sao Jorje, Turnul Belem și râul Tejo.
  2. Viața culturală din Lisabona, pentru că am impresia că este una din capitalele europene cele mai efervescente la acest capitol. Să ne gândim numai la faptul că Lisabona a fost Capitala culturală europeană în … 1994.
  3. Faro, cel mai sudic oraș al Portugalia și port la Atlantic, m-a cucerit prin incredibilul soare care strălucește desupra orașului aproape tot anul. Clima mi se pare fenomenală și cred că va deveni orașul în care îmi voi dori să mă mut FOREVER (și așa am eu în gând să mă mut undeva unde e, dacă nu vară, măcar primăvara veșnică).
  4. Porto, la care mă gândesc de multă vreme, de când o fostă colegă de serviciu (în prezent niciuna nu mai lucrăm acolo) a plecat cu o bursă la Porto și nu s-a mai întors numai la insistențele îndelungate ale părinților săi. Am înțeles din fiecare fotografie a ei de ce i-a fost atât de greu să se întoarcă.
  5. Cascais, pentru că se află la doar 30 de km de Lisabona și a reușit o transformare spectaculoasă de la un mic și sărac sat de pescari la una dintre cele mai apreciate stațiuni ale Portugaliei.
  6. Fado sub clar de lună. Am ajuns la concluzia deloc surprinzătoare până la urmă, după ce am ascultat asta, că este posibil să nu fi auzit ceva mai romantic vreodată (din categoria sunete).
  7. Să zac pe o plajă la ocean (să văd oceanul de fapt este unul din lucrurile pe care mi le doresc rău de tot). Uite, deși nu e una din preocupările mele principale de vacanță, m-aș rupe o zi de orice și aș sta la plajă la ocean și l-aș asculta. Atât!
  8. Un vin de Porto și o porție de Cozido (un fel de tocăniță de legume foarte apreciată în Portugalia) servite la un local deloc pretențio,s dar dacă se poate, cu vedere la ocean (căci, da, pe el în vizează în primul rând toate gândurile mele portugheze) :D
  9. O dimineață la Cafe Martinho da Arcada, cea mai veche cafenea din Lisabona, deschisă pe la 1780 (wow!) preferată de Fernando Pessoa, despre care legeda spune că trecea pe aici atât de des încât și în zilele noastre o masă îi este rezervată lui în permanență (ce frumos, nu? oricât de turistic sună asta) :)
  10. Oferte bune pentru o vacanță în Portugalia oferă și prietenii la Tamicris Tours. Am stat puțin la ei pe site înainte de a scrie acest articol și m-am alimentat în plus, așa îmi trebuie.

Merge careva în Portugalia în vacanța asta de 1 Mai + Paște, care e la două zile distanță? Dar în vacanța de vară? :D

24 comentarii

1. Eu iubesc Portugalia, am fost deja de 2 ori si vreau sa ma intorc si a-3-a poate a-5-a oara! Ca sa spun drept in place Lisabona de mor! Porto nu a reusit sa imi intre la suflet deloc, mai ca as spune ca nu as mai pune piciorul acolo veci, dar asta nu inseamana ca nu e un oras frumos, doar ca 3 zile au fost suficiente pt mine!
    Lisabona in schimb m-a cucerit iremediabil din prima zi!
    Daca m-as intoarce as da o fuga si in Sud pe unde am trecut cu autocarul! neaparat intr-o vara sa pot face baie in Ocean :)

1. Îți doresc din suflet să mai ajungi prin Portugalia :) Îmi doresc și eu foarte mult să dau pe acolo, să mă plimb pe străduțele încărcate de istorie și romantism… asta e imaginea Portugaliei pentru mine :D

2. Nu pot sa spun ca ma tenteaza Portugalia asa de tare, adica vreau sa spun ca sunt multe alte destinatii inaintea ei pe lista mea :p.
    Insa am un zbor direct din Tours catre Porto, am tot zis ca intr-o zi poate mergem asa, pentru cateva zile, daca gasim o oferta buna intr-o perioada convenabila. Insa pana acum preturile mi s-au parut destul de maricele. Al meu sot a fost inainte sa ne cunoastem si s-a intors destul de incantat de acolo :).

3. Mi-as dori tare mult sa ajung si eu in Portugalia. Mereu am vistat la o plimbare pe malul unui ocean. Am vazut atatea poze cu si despre tara asta, nu stiu cand, dar e un must see pe lista mea.

4. Si eu am observat ca Portugalia e pe val, in special Lisabona. Asta dupa ce intre 2009-2012 a fost Londra; eu pe cine auzeam, mergea intr-acolo :)

Dupa “studiile mele” :P, Lisabona e in top din doua motive: in primul rand pentru ca marile orase europene au fost deja vizitate de pasionatii de calatorii facatoare de basici la picioare, si in al doilea rand, chiar daca multi dintre acestia nu au ajuns in orase ca Roma, Paris, Barcelona, Londra, aleg acum Lisabona datorita preturilor mai scazute. Nu la avion, la restul :)
    Si, nah, e de ajuns sa se intoarca unu-doi topiti de acolo, si se duce vestea :)

1. Se duce vestea… asta e! Cred și eu că s-au întors câțiva super entuziasmați de acolo și i-au motivat și pe alții să meargă, ceea ce nu e rău ;)

5. Din pacate nici de 1 Mai si nici in vacantele imediat urmatoare nu am programat vacante in Portugalia insa cu siguranta o sa fie, insa cand o sa ajung cu siguranta nu o sa ratez vinul de Porto!

6. eu am fost doar la Porto dar m-am indragostit de tara si de oameni. mai vreau :) cred si eu ca s-a intors colega cu chiu cu vai din Porto, e superb

1. Păi la ea a fost destul de rău, la un moment dat cred că s-a întors (din ce am văzut eu prin poze) și apoi nu știu ce s-a mai întâmplat :D

7. poate ca portughezii sunt foarte pragmatici: inca e criza, iar Portugalia este si frumoasa-foc, si ieftina la bani, deci ar putea fi o excelenta destinatie turistica de criza :)…

1. Să știi că și eu m-am gândit că ar putea fi ieftină, de aceea e așa de luată cu asalt, în general românii se orientează spre locurile mai ieftine ăsta-i adevărul (vezi Grecia sau Croația)… :)

8. Am o prietena buna in Cascais.M-a invitat de cateva ori la ea dar din pacate nu avem drumuri intr-acolo. In schimb pozele pe care le vad la ea sunt fenomenale

Oceanul l-am ascultat in Madeira prin luna martie. Nu a acestui an. Un vis…

9. Am urmarit un reportaj bine realizat pe un site de calatorii, reportaj dedicat Lisabonei. M-am indragostit de acest oras iremediabil, abia astept sa ma plimb cu tramvaiul 28 sau cu funicularul :)

10. Revin la Bia pe blog si ce face ea..viseaza hai hui :). Nu ca eu nu as visa la POrtugalia…Si sunt de acord cu tot ce zici tu plus, daca ajung acolo trebuie neaparat sa ma duc la Cabo da Roca – care este cel mai vestic punct continental din Europa.
    Paste Fericit!

11. De acord cu Lisabona, fado şi port-ul. Adaugă pe listă mâncărurile cu cod şi cele mai bune fructe de mare pe care le vei gusta vreodată.

Vom mai reveni în Lisabona curând :)