Anul 2012 în destinații, imagini și impresii

A fost un an ciudat pe care nu l-aș numi bun nici la capitolul călătorii, dar nici această postare nu va fi scrisă pentru a mă plânge :) Mai mult vreau să spun că a fost un an în care zicala: “Dacă vrei să-l faci de D-zeu să râdă, fă-ți planuri!” a fost adevărată și la mine cel puțin s-a aplicat. Nu au ieșit călătorii plănuite și au ieșit excursii la care nici nu ne-am fi gândit.

Am început anul afară din țară, în micuțul San Marino și cel mai probabil o să-i petrec finalul nu doar în țară, ci chiar la Ineu, ceea ce nu s-a mai întâmplat din 2009. Și totuși ne-a plimbat puțin 2012… fără să avem habar pe unde vor avea loc aceste plimbări, dacă era să mă întrebați de Revelionul trecut.

Anul 2012 a fost, absolut neplanificat, anul României (mai mult decât alți ani) și a mai fost anul în care am revăzut Parisul, deci până la urmă nu a fost așa de rău! Dar să le luăm puțin pe rând:

• 1 ianuarie a fost fantastic, am alergat ca nebunii să vedem primul răsărit din an pe zidurile vechiului San Marino, de unde Adriatica se putea zări spărgându-și valurile de zorii lui 2012

• am început să ne plimbăm prin România lui 2012 odată cu ieșirea de la Ciucea, dintr-un martie friguros, care își păstra zăpada pe frunzele primilor ghiocei ce se luptau aproape zadarnic pentru sosirea primăverii
  • ne-am întors la București cu o ocazie specială și cu bucuria de a revedea oameni dragi la început de primăvară, cum aveam eu să o numesc mai apoi, primăvară adevărată
  • cu două zile înainte de 1 mai am dat o tură de Apuseni și merită menționată aici Cascada Vălul Miresei pe care nu o puteți rata dacă ajungeți în zonă
  • în dar de ziua noastră, de 4 iunie, am plecat la Paris pentru a doua oară, a fost o revedere emoționantă și m-am întors de acolo încărcată cu amintiri ce nu au preț, dacă vă puteți face vreodată cadou Parisul, vă rog să nu ezitați

• vacanța de vară am petrecut-o la Ineu și am realizat în premieră și un fel de serial pe care l-am numit Ilustrate de vacanță, mă bucur că m-ați urmărit și ați fost alături de mine pas cu pas
  • inima de mai jos se află pe zidul Casei de Cultură din Ineu, a fost o bucurie să putem petrece două săptămâni în mijloc de vară la Ineu și prin zonă

• din toamnă am continuat periplul prin România, întâi a fost nesperatul Transfăgărășan, iar apoi Cetatea Lita, minunea de la 30 de minute de Cluj
  • pe când credeam că toamna se sfârșește, mi-a demonstrat că nu începuse încă, întâi la Târgu Mureș, apoi la Jibou și nu în ultimul rând la Cluj, a fost o toamnă nebună, nebună, nebună și frumoasă cum numai nebuniile pot fi
  • pe 30 septembrie am mai dat odată pe la București pentru Răducu, iar pe 20 octombrie de ziua mea l-am “târât” pe Clau la Cetatea Fetei
  • într-un mod surprinzător chiar și pentru mine, 2012 a fost și un an al Clujului și Floreștiului pe care le-am luat la picior scăpându-le de straniul “sindrom al locurilor în care locuiești” și despre care eu cred că ajung să devină singurele locuri pe care s-ar putea să nu ajungi să le vizitezi niciodată cu adevărat, tocmai pentru că sunt “acolo” la picioarele tale

Ce va aduce 2013 numai el va ști. N-am niciun plan măreț, dar mă voi bucura de fiecare oportunitate de a pleca în lume!

Travel-The-WorldFoto

Pentru voi cum a fost 2012, dacă ar fi să-l măsurați în locurile pe care le-ați văzut și momentele de care v-ați bucurat în deplasare? Iar pentru 2013 cum stati cu planurile? :)

27 comentarii

1. In 2012 nu am calatorit deloc in strainatate. Ultima iesire a fost la finalul lui septembrie 2011. Am fost intr-un tur prin Romania, timp de 9 zile, in august, prima saptamana a anului m-a prins prin Baile Herculane si imprejurimi, am fost timp de 7 zile intr-un infotrip balnear (tot prin Romania), am reusit sa vad Valea lui Stan si Piatra Singuratica, pe care doream demult sa le vad si tocmai m-am intors de la Sibiu, de la minunatul Targ de Craciun. In 2013, vreau sa merg mai mult pe munte. Tot in Romania. Si, candva, intr-un viitor cine stie cat de indepartat, sa ajung sa vad Cernobyl-ul si Auschwitz-ul! Sumbru,stiu:D

Frumos 2012-le tau. Iti urez un 2013 cel putin la fel de… plimbaret!

2. anul asta am mers pe afara mai mult decat prin Romania (Roma, Vieste, Foggia, Atena, Szeged, Budapesta – urmeaza maine). anul trecut am fost doar in Londra si Budapesta si mai mult prin tara. abia astept 2013 ca se aude de iesiri prin afara tarii again :)))

3. 2012 a fost foarte sarac in plimbari. Ma gandeam sa recuperez in 2013, dar nu stiu nimic sigur deocamdata. Am un plan la care ma gandesc de doua luni. Nu stiu de unde voi gasi banii necesari, dar vreau sa fiu lasata sa visez.

4. Uite, şi eu vreau să revăd Parisul în 2013 şi îmi doresc atât de tare încât pe jos m-aş duce şi aş dormi pe cheiul Senei, doar să fiu acolo, să-l simt, să-l las să-mi spună poveşti… :D 2012 a fost provocator, aşa cum am scris… În rest, mă bucur de fiecare moment, de fiecare întâmplare şi nu doar fac planuri, fac tot posibilul să le împlinesc :) Să ai un an frumos, măreţ, cu multe şi frumoase oportunităţi de călătorii!

5. Nici la mine n-a fost asa plin de calatorii, sau cel putin n-a fost asa cum imi planificasem. Sper 2013 sa fie cu mai mult noroc. N-am niste planuri exacte puse la punct, dar as vrea tare mult sa vad Marsilia (nu stiu de ce mi s-a pus pata!) si sa fac niste drumetii prin Alpi la vara.
    Iti doresc un An Nou cat mai “plimbaret” draga Bia! Te pup!

6. planurile noastre de calatorie sunt mereu date peste cap, dar nu stiu cum se face ca la final, iese mereu bine. in 2010 am vrut sa mergem in luna de miere mai intai in franta, apoi in muntenegru (am ajuns pana la urma in slovenia – si ce frumos a foooost!). in 2011 am vrut sa facem un tur prin austria si sa ajungem pana la bologna (pana la urma a iesit un super tur al jumatatii de nord a italiei – si cu ocazia asta m-am idragostit iremediabil de aceasta tara). in 2012 rasturnarile de situatie au fost si mai si. planuisem belgia + olanda si apoi un tur prin tara. am fost in belgia/olanda si apoi am zis ca in loc de turul prin tara, sa mergem in muntenegru. din cauza ploilor am zis sa schimbam muntenegru cu austria. apoi am renuntat si la austria si am facut turul prin tara. in august ne-am horatat totusi sa mergem si in muntenegru (o alta tara absolut superba). in 2013 am vrea austria, dar cine… asteptam cu nerbadare sa vedem unde ajungem pana la urma!

7. Ei hai ca n-a fost rau! Prezentat asa pare ca n-ai stat locului o clipa :D.
    In ce ma priveste a fost de-a dreptul palpitant! :P Retroactiv am impresia ca de fiecare data cand am inchis ochii m-am trezit in alta parte… :)) Cat priveste 2013 eu in general nu-mi fac planuri turistice (si nici retrospective anuale). Asta e apanajul vostru, al fetelor. Pentru mine, ce se intampla…se intampla.

8. 2012 a fost un an reusit pentru mine, din punct de vedere al calatoriilor. Am facut 3 excursii in strainate, una in Germania si doua in Ungaria. In ceea ce priveste excursiile in tara, mi-am implinit un vis mai vechi, acela de a ma plimba cu barca in Cazanele Dunarii. Recomand toata zona aceea, e plina de peisaje superbe. In rest, multe iesiri scurte, de week-end, prin judetele Timis si Caras.
    Iti doresc un an nou plin de cat mai multe calatorii. Sarbatori fericite!

9. @vladimir: si sotu e la fel. zice ca “ar merge” unde si fac eu planurile. de la rezervari si bagaje. apoi imi multumeste pentru tot :)) da, noi fetele tinem listute, mai ales fetili astea de mai si scriem :)))

10. @Laura: da, da, poate, ar fi frumos, ne-am si intalni cu aceasta ocazie :* Un an 2013 minunat iti doresc!!!

@Anda; tu ai avut un an minunat și iti doresc sa-ti iasa toate asa cum vrei în 2013 :*

@Cristina: wow, dar e super ce a iesit la tine in 2012 :* Bafta multa cu dorintele pentru 2013 :)

@Vienela: din vise se nasc toate planurile frumoase, îti doresc sa-ti transformi în realitate toate visele :*

@Mira: tin pumnii stransi pentru Paris :) Chiar aseara mi-a marturisit si mami cat de tare ar vrea sa vada si ea Parisul si sper din suflet sa pot ajunge candva cu ea acolo :*

@Larisa: poate ne vedem la anu în Provence, daca tot zici de Marseille :* Cat de fain ar fi? :)

11. @Alexandra: la ce planuri frumoase aveti voi si la ce destinatii minunate am vazut in pozele voastre sunt sigura ca si 2013 va veni cu norocul lui și o sa ajungeti pe unde va doriti :) In Austria spre sa ajung si eu mai ales ca va trebui sa plece Clau la Viena cu un proiect si va sta cam o luna :D

@Vladimir: :))) Bine zici, dar nu mi-am dat seama ca de fapt m-am plimbat ceva, pana n-am facut lista asta, pana la 2 noaptea mi-am stors creierii pentru ea :)) Și da, noi fetele iubim listele :P

@Izabela: da, a fost un an bun la tine si iti doresc sa-ti iasa toate și în anul ce bate la ușă, de fapt iti doresc un an chiar mai bun ca 2012 :*

@Cristina: dreptate ai, e treaba de fete, mai ales de fete cu rabdarea la ele, nu mi-a fost usor să mă gândesc pe unde am hălăduit :))

12. Te-ai plimbat ceva. Eu nu fac retrospective, dar, oricum, 2012 nu a fost un an foarte reusit pentru mine.
    Chiar si asa insa, am avut doua iesiri afara si nu am ratat Clisura Dunarii, canalele Deltei Dunarii, Olanesti, Cheile Cheii sau manastirile din judetul Tulcea. Mi-as fi dorit sa ajung pe Transalpina sau la Turda, insa nu a fost cazul.
    Te astept si pe blogul meu, in sectiunea Turist in Romania.

13. hai ca n-a fost rau. eu…sa nu ma bati dar parca a fost mai plin 2011 la capitolul vacante :)))) dar asa cum am zis si la mine pe blog, daca 2013 e macar pe jumatate la fel de bun nu ma plang :)

14. 2012 a fost un an cu multe experiente, am vizitat Budapesta si 8 orase de pe Coasta de Azur, iar despre planuri ….sunt superstitioasa , voi vorbi dupa ce devin realitate!:)

15. @Ochiul Rațiunii: mulțumesc, mai trec prin vizită chiar dacă din lipsă de timp nu las semne :D Vă doresc un 2013 mult mai bun ca 2012 :)

@Raftul cu filme: NU vrei să vezi Parisul? Pot să înțeleg că nu-ți place Parisul dar de ce să nu vrei nici măcar să ajungi să-l vezi? :)

@Miky: pfff… 2011 a fost ȘI mai bun? :)) Glumesc, știu, ți-ai jucat cartea în perioada Franța, nu? Mi se pare corect, făceam la fel :*

@Ana: da să știi că uneori și eu sunt superstițioasă când vine vorba de a povesti toate planurile :) Iti doresc ca în 2013 sa-ti iasă toate ;)

16. Pentru mine 2012 a fost un an extra-special ….
    In Iulie am fost pentru 9 zile in Portugalia, in luna de miere, plus am vazut putin din Lisabona.
    Apoi in septemebrie am avut un weekend la Sibiu , in prima zi am fost un turist autentic cu vreo 4 muzee strabatute rapid dar cu dorinta de a nu pierde nimic, iar apoi am ajuns si eu pe Transfagarasan pentru prima-data.
    Am crezut ca voi mai reusi sa ies din tara pana la final dar recuperam la anul.
    Pentru 2013 stiu ca ma asteapta o vizita de 9 zile in Anglia tocmai peste 3 saptamani :)

17. Pai la noi , cu exceptia celor 4 zile de Viena , alta chestie memorabila nu am de povestit , pentru calatorii pe 2012.
    Pentru 2013 nu fac planuri…ce vine , e bun venit , daca va veni ceva…daca nu , asta este , n-ar fi prima data.
    Si tu si Clau sa aveti un 2013 plin de calatorii interesante si sa va poarte pasii catre locuri mult dorite. :)

18. @Michelle: păi pentru tine a fost un an super special cu luna de miere in el, asa a fost si pentru noi anul trecut :D
    Îți doresc un 2013 de vis pe toate planurile! :*

@Ana-Maria: e bine si asa draga mea, stai linistita ca altii nici de atat nu au avut parte, iar vacanta voastra la Viena a fost chiar frumoasă si a mai potolit din dor. Si mi-e un dor de Viena de o iau razna :D

@Lucian: mulțumesc la fel, dar știu că norocul si-l face omul asa cum il faci tu, poate mai iau exemplu de la tine :) Sa ai un 2013 plin cu experiente interesante si memorabile!

19. Am fost la Sibiu si Alba Iulia in acelasi timp. Pacat ca nu ne-am intersectat, mi-ar fi placut sa ne cunoastem si live.

Pentru mine 2012 a fost un an cu extrem de multe calatorii, acum nu pot sa sper decat ca 2013 va fi cel putin la fel de plin :)

20. @Adriana: serios? offff, chiar ca pacat, mi-ar fi placut tare sa te cunosc personal :) Poate anul asta treci pe la Cluj :) Dai un semn, da? :*

@ Admina: mulțumesc :*

21. Ma bucur de retrospectiva ta…buna pt mine care iti stiu blogul de curand:).
    Eu nu am ce retrospective sa fac pt 2012 dar 2013 se anunta interesant…hihi. Est mai mult pentru cine se nimereste la mine, neasteptate calatorii:D.

22. @Alice: îți doresc un an foarte interesant și plin de realizări, ca retrospectiva lui să fie bogată, bogată :*